behavorial_planning_paars_groot

Behavioral Planning

BUSINESS PROCESSEN OPTIMALISEREN VIA CONVERSIE RATIO’S IN COMMUNICATIE

Van korte termijn acties en tools naar programma’s

Behavioral planning verwijst naar een reeks van technologieën en technieken die worden gebruikt om de effectiviteit van campagnes te verhogen. Sales & marketing worden immers te veel met een communicatiebril bekeken. Daardoor verschuift de focus al te vaak naar korte termijn acties en tools. SAM houdt er een meer wetenschappelijke visie op na en past deze ook toe op communicatie. Door gebruik te maken van technologie en analyse kunnen concepten, boodschappen, leescurves, … en de conversies binnen de business process worden geëvalueerd en bijgestuurd.

Gratis Workshop

behavorial_communication_planning_paars

Communication Planning

De kunst van marketingcommunicatie bestaat er in via de juiste kanalen de gewenste doelgroepen te bereiken. Aan wie wordt de communicatie gericht, wanneer, met welke boodschap, waarom en hoe?

Daarbij staat niet het merk, maar de klant centraal. Een diep inzicht in wat de klant verwacht, wenst en hoopt is een essentiële component om een duurzame en rendabele relatie op te bouwen met de klant.

Hoe ziet de customer journey eruit? Welke stadia doorloopt de klant in zijn relatie met het merk? Welke boodschappen slaan aan en welke niet? Door deze contactmomenten te visualiseren en te analyseren via A/B of MVT testing, eye tracking, … is het mogelijk om verbeteringen aan te brengen en stap per stap de conversiecijfers te verhogen.

behavorial_conversation_planning_paars

Conversation Planning

De kracht en het succes van conversation planning ligt voor ons in het creëren van zinvolle en authentieke conversaties met de klant over het merk. Dag in, dag uit.

Eenmaal de processen zijn uitgetekend, moeten deze op een continue, gestructureerde, procesmatige manier worden uitgevoerd. Leidraad hiervoor is het service level agreement.

Onze SAM conversation managers helpen u de processen en programma’s te runnen en de communicatie uit te voeren. Concreet kan dat op drie manieren: intern met SAM als klankbord, intern door één van onze projectleiders of via externe outsourcing bij SAM.

Neem de proef op de som

Een partnership aangaan rond Business Process Management vraagt om vertrouwen. En of het nu gaat om consulting, data, automation of planning dat vertrouwen moet worden verdiend. Aan de hand van enkele concrete workshops en scans bieden we een vrijblijvende kennismaking aan.
workshops_icon_groen

01. Second Opinion Service Workshop

Wie communiceert, wil weten of hij wel goed bezig is. En dat is vaak niet vanzelfsprekend. Onze behavioral planning specialisten evalueren uw bestaande communicatie tools op 6 criteria: attention, interest, description, argumentation, proof en close. We gebruiken daarbij technologische middelen zoals A/B of MVT testing, eye tracking, heat maps, click streams, … om de analyse te objectiveren en te motiveren.

Als besluit van de oefening formuleren we een aantal aanbevelingen met betrekking tot media, boodschappen, call to actions, …

02. Customer Journey Workshop

De customer journey geeft u inzicht in de fasen die mensen doorlopen van prospect tot klant, die bepalend zijn om uw klanten te boeien en te binden en die u kunt gebruiken om u te onderscheiden van de concurrentie.

Tijdens de workshop onderzoeken we de verschillende klantensegmenten en persona’s, en brengen we het beslissings- of koopproces stap voor stap in kaart van attention (hoe vindt de klant ons?) tot activate fase (hoe houden we contact voor extra aankopen?). Het resultaat is een visuele voorstelling van de customer journey met mogelijkheden tot verbetering.

Onze Audit Workshops verlopen allen volgens een vast stramien.
  • Vertouwelijkheidsovereenkomst: alle informatie wordt steeds confidentieel behandeld
  • Intakegesprek: diepte-interview met betrekking tot de bedrijfsdoelstellingen en de audit problematiek
  • Workshop vragenlijst: voorbereiding en analyse aan de hand van een gedetailleerde vragenlijst
  • Workshop: voorbereid en begeleid door SAM consultants
  • Deliverable: analyse en aanbevelingen

Voornaam:

Naam:

Bedrijfsnaam:

Functie:

Telefoonnummer:

Straat:

Nummer:

Plaats:

Postcode:

Taal:

E-mail:

Workshop: